scroll

Hoe DGI
opvalt in Google

DGI

Klant

DGI

Onze skills

Digitale campagne
SEO
Social media
Online ads

Dankzij doelgerichte targetting laten we DGI Immo écht opvallen tussen de concurrenten.
Een uitgebreide zoekwoordenanalyse ligt aan de basis.

DGI IMMO kent de wereld van bedrijfsvastgoed vanbinnen en vanbuiten. Van verhuur en verkoop tot begeleiding van investeerders: hun totaalpakket maakt van elke vastgoedtransactie een succes. Om ook hun online aanpak te doen slagen, stak Aldrin een digitaal handje toe. Meer websitebezoekers en contactaanvragen? Met deze online campagne speelden we het klaar.

 

Een uitgebreide zoekwoordenanalyse ligt aan de basis van onze strategie. Door in te zetten op de juiste zoektermen, leiden we namelijk meer kwalitatieve bezoekers naar de website van DGI Immo. Wanneer een surfer deze keywords intikt in de search bar, verschijnt hun site op een prominente plaats in de zoekresultaten. Dankzij paid advertising krijgen diezelfde surfers ook ads te zien die de verschillende diensten van DGI Immo uitlichten. De cijfers liegen er niet om: DGI Immo verschijnt in 42% van de zoekopdrachten bovenaan in Google wanneer een surfer een relevante zoekterm intypt.

Bezoekers die blijven hangen.

opvallen tussen de concurrenten

We leiden natuurlijk niet eender wie naar de website van DGI Immo. Met onze strategie richten we ons vooral op kwalitatieve bezoekers: mensen die écht interesse tonen.

Kwalitatieve bezoekers spenderen doorgaans meer tijd op een website. In het geval van DGI Immo steeg niet alleen het aantal bekeken pagina’s per bezoeker, maar ook de gemiddelde sessieduur. Een lager bouncepercentage vertelt ons bovendien dat er heel wat minder ongeïnteresseerde klanten op de website terechtkomen.

Bezoekers die blijven hangen.

Hoe meer data we verzamelen, hoe meer we het gedrag van surfers kunnen voorspellen.

Meer bezoekers aantrekken is goed, maar daar stoppen we niet. Eens een bezoeker op de DGI Immo website terechtkomt, moet die natuurlijk ook de juiste conversie uitvoeren.

Om zoveel mogelijk conversies te genereren, moeten we eerst achterhalen welk gedrag een websitebezoeker vertoont.
Welke pagina’s zijn het meest interessant? Welke knoppen worden het vaakst gebruikt? Met deze inzichten passen we de funnel aan op maat van hun surfvoorkeuren. Zo stimuleren we nóg meer conversie.

De resultaten

Het gemiddelde aantal pagina’s dat de websitebezoeker bekijkt per sessie is gestegen met 36,20%.

De gemiddelde sessieduur steeg met maar liefst 51,75%: bezoekers spenderen nu zo’n 1 min. 46 sec. op de website.

Het bouncepercentage nam af met 23,38%.

Meer kliks, minder kosten.

EEN STIJGING VAN MEER DAN 100%

De paid search scoorde van in het begin goed, vooral in de zones Mechelen en Lier. Daar steeg het aantal kliks respectievelijk met maar liefst +118,47% en +18,99%! Door die steile groei daalde de gemiddelde Cost Per Click (CPC), en konden we met hetzelfde budget meer kwalitatieve bezoekers naar de website leiden.

Meer kliks, minder kosten.

Meer organisch verkeer.

MEER ORGANISCHE BEZOEKERS

We spreken van organisch verkeer wanneer iemand een zoekopdracht in Google ingeeft en op jouw site klikt in de zoekresultaten. Een belangrijke indicator dus, want hoe hoger de organische positie van een website, hoe hoger het doorklikpercentage naar jouw site.

We trekken niet alleen meer organische bezoekers aan, maar ook meer kwalitatieve profielen: potentiële klanten dus! Dat leiden we af uit een langere sessieduur, en een lichte stijging in het aantal bekeken pagina’s.

Meer organisch verkeer.